Zdrowe odchudzanie to brak efektu jojo!

Zamiast słowa „odchudzanie” można zastosować zdanie „zdrowy styl życia”. Wymarzona sylwetka na dłużej, wiąże się ze zmianą swoich dotychczasowych nawyków i podejściem do swojego ciała. Jeśli zaczniesz żyć inaczej – masz szansę nie tylko na świetną sylwetkę, ale także na dużo energii i końskie zdrowie. Czym jest zdrowe odchudzanie i jak podejść do tematu?

Skuteczne, zdrowe odchudzanie to dwie podstawowe kwestie: dieta oraz ruch. Teoretycznie, większa siła tkwi w odpowiednim odżywianiu, jednak jedno bez drugiego nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Jak zatem zdrowo schudnąć, zmienić swoje nawyki i czym się wspierać?

Zdrowa dieta – czyli jaka?

Zdrowa dieta nie może być monotematyczna i restrykcyjna. Nie można stosować takich diet zbyt długo, ponadto – na dłuższą metę nic one nie dają. Tydzień jedzenia kapusty lub obywania się bez węglowodanów skutecznie zniechęci każdego kto myśli o schudnięciu. Pętla się zamyka, bo powrocie z diety, zaczynamy znowu jeść jak dawniej (albo nawet więcej).

1. Zacznij od lektury. W internecie znajdziesz mnóstwo porad, przepisów. Zdrowe jedzenie nie jest niesmaczne. Potrafisz upiec fantastyczne, kaloryczne ciasto? Potrafisz przygotować także zdrowy i pyszny posiłek, który nie tylko z apetytem zjesz Ty, ale też cała Twoja rodzina.

2. Zwracaj uwagę na co wkładasz do koszyka – produkt produktowi nierówny. Chleb tostowy to nie to samo co chleb razowy, choć spełnia taką samą funkcję. Zacznij małymi kroczkami. Najpierw wprowadź pełnowartościowe pieczywo i stopniowo wprowadzaj coraz więcej warzyw. Wieprzowinę zamień na chudy drób – kurczaka lub indyka. Jeśli lubisz słodycze nie musisz z nich całkowicie rezygnować. Ważne, żeby nie jeść bezwartościowych, nafaszerowanych chemią i cukrem słodyczy. Najpierw spróbuj od suszonych owoców, a potem sprawdź jakie przepisy na dietetyczne, za to przepyszne batony możesz znaleźć.

3. Jedz z umiarem – pięć zbilansowanych, niewielkich posiłków w ciągu dnia doda Ci energii, spowoduje, że nie będziesz głodna, a Twoja waga powoli, ale systematycznie zacznie spadać. Przez pierwsze kilka tygodni może być ci ciężko – ale to tylko zmiana przyzwyczajeń. Na lepsze!

4. Pij zioła i zażywaj naturalne suplementy przyspieszające przemianę materii i spalanie tkanki tłuszczowej. Dzięki temu nie będziesz czuć się ciężko

Ruch to zdrowie!

Nie ma zdrowego schudnięcia bez ruchu. W tym wypadku tez sprawdza się metoda małych kroczków. Choć programy telewizyjne pokazują nam ciężkie, wyczerpujące treningi – wcale nie musi to tak wyglądać. Najpierw zastanów się jaki rodzaj aktywności byłby dla ciebie odpowiedni. Weź pod uwagę także uwarunkowania fizyczne, ewentualne kłopoty ze zdrowiem oraz wagę. Potem zacznij od małych kroczków. Zdecydowałeś się na bieganie? Super! Nie musisz przebiec od razu 10 kilometrów. Zacznij od energicznego półgodzinnego marszu przez pierwszy tydzień (3, 4 razy w tygodniu). Potem postaraj się przebiec 30 sekund, by znów maszerować przez 4,5 minuty. Zobaczysz, że ani się obejrzysz Twoja kondycja znacznie się poprawi. To samo dotyczy innych dyscyplin – siłowni, roweru, nordic walking (polecamy!). Powoli, a zobaczysz, że ruch to nie katorga a przyjemność, która dodatkowo dodaje energii.

Zdrowe odchudzanie zacznij małymi kroczkami. Efekty nie będą spektakularne już po pierwszym tygodniu, ale zobaczysz, że zmiana sposobu życia zmieni je w całości. Tylko na korzyść.