Ćwiczenia na haluksy – co możemy zrobić?

Zauważasz, że duży palec u stopy zaczyna się niebezpiecznie wyginać ku reszcie palców? Nie czekaj aż stopy do końca się zdeformują i zacznij stosować ćwiczenia na haluksy. Co możesz zrobić aby zatrzymać proces koślawienia palucha czyli popularnym haluksom?

Złe nawyki – unikaj

Jeśli widzisz, że paluch zaczyna koślawieć zrezygnuj z chodzenia w butach na wysokim obcasie. Odstaw także na bok obuwie z wąskimi noskami. Niewygodne, ciasne buty znacznie przyczyniają się do powstawania haluksów. Jeśli lubisz „skoczną” aktywność, także spróbuj zamienić na coś odciążającego stopy. Aerobik czy biegania zamień na rower lub nordic walking.

Ćwiczenia na haluksy

Możesz wykonywać je w domu samodzielnie lub z pomocą drugiej osoby. Jedne i drugie polegają na regularnym odginaniu palucha we właściwą stronę. Możesz spróbować usiąść na podłodze i z wyprostowanymi nogami. Spróbuj chwycić paluch i odginać go w zewnętrzną stronę. To samo ćwiczenie możesz zrobić z pomocą drugiej osoby, z ta różnicą, że Ty będziesz siedzieć a druga osoba będzie odginać paluch używając rąk lub tasiemki. Ponadto – staraj się wykonywać różne ćwiczenia na stopy. Nie muszą być one zbyt absorbujące. Wystarczy, że podczas siedzenia będziesz zataczać kręgi stopami w jedną i w druga stronę. Możesz zaopatrzyć się także w specjalne klamry do noszenia w domu, które dzięki odpowiedniemu uciskowi, odginają paluch we właściwym kierunku.